Oferta noastră educaţională este adecvată contextului socio-economic în care funcţionează unitatea, dotării şi resurselor umane existente.
Principiile pe care se fundamentează oferta noastră educaţională sunt următoarele:
- facilitarea accesului elevilor la o gamă largă de oportunităţi de învăţare relevante şi de înaltă calitate;
- îndrumarea şi sprijinirea tuturor elevilor în atingerea scopurilor educaţionale;
- formarea competenţelor necesare învăţării pe parcursul întregii vieţi în scopul îmbunătăţirii abilităţilor, dezvoltării personale şi reconversiei profesionale;
- promovarea formării continue a profesorilor şi a personalului didactic auxiliar în vederea îmbunătăţirii abilităţilor şi aptitudinilor acestora;
- asigurarea unui mediu mai bine organizat, bazat pe coordonare şi cooperare care să satisfacă nevoile elevilor, comunităţii şi ale angajatorilor.
Evaluarea ofertei educaționale și a performanțelor educaționale se face pe baza indicatorilor de performanță stabiliți prin proiectul de curriculum sau prin proiectele de dezvoltare realizate în urma diferitelor forme de inspecție.
Modalități de promovare a ofertei educaționale
Pentru Școala Profesională Corlățel promovarea ofertei educaționale este o preocupare permanentă. Nu este suficient ca oferta unității să fie cunoscută, ci ea trebuie să fie înțeleasă, în deosebi de părinți și elevi. Pentru cunoașterea în comunitatea locală și în școlile gimnaziale din județ a ofertei educaționale a Școlii Profesionale Corlățel s-a aplicat următoarea strategie:
Obiective specifice pentru promovarea ofertei educaționale:
- Informarea publicului/ comunității cu privire la activitatea instituției de învățământ;
- Informarea părinților și elevilor cu privire la specificul școlii și oferta educațională.
Strategia de promovare a fost construită pe două direcții, șianume:
- A) promovare indirectă, prin:
- articole în presa scrisă, unde unitatea și-a făcut cunoscute strategiile de derulare și dezvoltare a ofertei educaționale;
- prin intermediul mediului online: site-ul școlii, pagina Facebook a unității, alte portale.
- B) promovare directă, prin:
- organizarea unui turneu publicitar prin majoritatea școlilor gimnaziale din județ. S-au distribuit materiale publicitare, elevilor li s-a prezentat oferta educațională, aspirațiile și preocupările noastre pentru viitor, rezultatele deosebite obținute;
- participări la „Târgul ofertelor educaţionale”;
- participarea elevilor de la școlile gimnaziale la activitățile cultural-artistice și sportive derulate cu prilejul “Zilei școlii” și a competițiilor sportive găzduite de școala noastră.
În paralel, promovarea școlii se realizează prin activitățile deosebite în care elevii și profesorii noștri s-au implicat în cadrul unor parteneriate educaționale. Trebuie menținute și perfecționate aspectele prin care unitatea a obținut recunoașterea la nivel local și județean, printre acestea putând fi remarcate:
- calificări profesionale atractive și solicitate în piața muncii;
- calitatea serviciilor educaționale;
- competența cadrelor didactice;
- gradul de satisfacție a beneficiarilor;
- cadrul ambiental;
- resursele materiale ale liceului;
- mediul relațional / de comunicare stabilit între liceu și familie;